my sweet grandmother



Små ting kan alltid göra mig så glad. Om man kommer hem från jobbet och märker att någon har
sparat sista kakan för att personen vet att jag älskar just den sorten, eller om man oväntat får ett
sms av någon som bara vill påminna om att man är saknad, eller öppnar brevlådan och hittar ett
kuvert där det står "Sandra"(inga räkningar). Mormor är expert på dom där små tingen. Här om
dagen hade hon köpt min favorittidning till mig, Elle, och lagt en liten påse godis jämte. Kom som
en liten överraskning och bara en sån liten sak kunde göra hela min dag. Det är små tingen här i
livet som förgyller mina dagar antar jag. Jag önskar att människor var lite mer spontana och 
oförutsägbara. Nu ska jag i alla fall lägga mig och läsa min tidningen och dricka te efter en slitig
arbetsdag. Skönt eller vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0